Lagerbäcks allt-i-allo

Imorgon drar det ihop sig för den där omtalade matchen mot Brasilien i London. Idag presenterades laguppställningen. Det enda som folk verkar höja på ögonbrynen åt är det faktum att Christian Wilhelmsson gör succé i Spanien men petas i blågult till förmån för Sebastian Larsson. Något jag inte anser är så konstigt då herr Lagerbäck kanske anser att han vet mer vart han har Chippen för tillfället, medans han vill ge Larsson en chans till att visa vad han går för i den blågula tröjan.

Det som jag höjer mest på ögonbrynen åt är Mikael Nilsson som vänsterback. Lagerbäcks allt-i-allo får än en gång gå in på Edmans plats, trots att han själv säger att hans vänsterfot inte är den bästa. Att inte Lagerbäck slänger in någon som känner sig hemma på vänsterbacksplatsen i en träningslandskamp förstår jag verkligen inte. Speciellt inte när det är klart att Edman inte kommer att kunna spela en minut i EM. Vem som ska få spela istället vet jag inte riktigt men med tanke på att Lagerbäck har kallat in Mikael Dorsin i Edmans ställe så känns det som att det vore naturligt att han kunde få lite speltid.

Tycker att det är synd om en spelare som Mikael Nilsson då han alltid får vara "reserv" och hoppa in där det behövs. Känns som att det vore ganska svårt att motivera sig då. Eller vad tror du?

Vem tycker du ska spela vänsterback imorgon och under sommarens EM-slutspel?

Kommentarer
Postat av: Isabella

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-11 @ 08:48:48
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0