Svårt att glädjas?

Linköping har inlett finalserien på bästa tänkbara sätt. Två raka segrar, varav den igår togs på bortaplan i Kinnarps arena. Det tråkiga i det hela är att LHC fansen lyckas skapa egna rubriker. På aftonbladet.se står det om hur klubbchefen i Linköping fick gå ner och prata med klacken för att få dem att sluta liva runt. De ägnade sig åt att provocera hemmaspelarna, bland annat Stefan Liv.

Varför kan de inte bara glädjas åt sin egen framgång? Hade mitt lag vunnit två matcher i en finalserie hade åtminstone jag varit överlycklig. Varför ska supportrar många gånger håna motståndarna istället för att hylla sina egna? Jag personligen hade bara blivit mer tänd om motståndarsupportrarna hade hånat mig. Likaså hade jag blivit taggad av att höra de egna supportrarna heja fram mig. Är det inte för att supportrarna är så underbara när de hejar fram sitt lag som de kallas den tolfte spelaren?

För mig är det obegripligt varför det finns supportrar som lägger mer energi på att håna motståndarna än på att hylla och heja fram sina egna. Eller vad tycker ni?



En kort förklaring av inlägget är att det inte på något sätt var meningen att klanka ner på Linköping. Det vi däremot inte står för är de supportrar som hellre dissar motsåndarna istället för att hylla sina egna spelare.

Kommentarer
Postat av: Linköping

Vad du ens där på matchen eller tror du på allt som aftonbladet skriver är sant?

Så fort vi supportrar ifrån Linköping sjunger något så skrivs det i aftonbladet. De kanske du inte lagt märke till, men sådan är sanningen.

Hela Sverige Hatar Oss! Vi Älskar Det!

2008-04-10 @ 15:20:17
Postat av: Tommy

Den här gången tycker jag faktiskt att reportern på Aftonbladet har rätt. Allra jä****as var de som stod precis intill spelaringången (på bägge sidor om den).

Från en som stod mitt i skiten

2008-04-10 @ 16:07:34
Postat av: Jocke

Det var samma visa när Linköping var på besök i löfbergs lila arena. Kändes som om klacken bestod av ett gäng tonårigar och fetton som älskade bråk mer än hockey.

2008-04-10 @ 22:09:26
Postat av: jocke

Du linköping, vi älskar Kalmar FF och alla hatar oss för det. Vi är i samma sits, men vi älskar även HVBLÅ

2008-04-12 @ 01:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0