Ekwall om Sverige-Brasilien

Kanon och kalkon på TV4 Sporten är numera ersatt av krönikör Ekwall. I dagens sändning satt han och beklagade sig över varför inte landskampen mellan Sverige och Brasilien spelas på Råsunda. Han anser att förbundets ursäkter om att det inte är de som har rättigheterna utan Kentaro är löjliga. Speciellt med tanke på att Brasilien tidigare har spelat matcher på Råsunda och att klimatet i Sverige inte är särskilt mycket sämre än det i England.

Okej, jag håller med om att det är synd att matchen inte spelas i Sverige så att alla svenska fans har en möjlighet att se matchen. Men det finns många anledningar till att jag förstår varför matchen spelas på Emirates Stadium i London. En av anledningarna är det faktum att Brasilien har spelat ett antal landskamper där tidigare, till exempel spelades deras första möte mot Argentina utanför Sydamerika just på Emirates. En annan anledning är att det är just Kentaro som äger rättigheterna. De anser förmodligen att fotbollen är attraktivare för publiken i England och får in mer pengar om den spelas där. Den sista anledningen jag tänker ta upp här är publikens beteende då Brasilien faktiskt har spelat i Sverige. Folk har kunnat ta sig in på planen och säkerheten har varit allmänt dålig - inte bara en utan två gånger. Jag förstår också om inte brassarna vill komma hit igen...

Vad tycker du i frågan? Håller du med mig eller Ekwall?


Kommentarer
Postat av: sanna

härlig blogg.

2008-03-24 @ 23:07:22
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0