Vart jag mig i världen vänder...

så står han där. Mannen som ibland sägs vara kaxigast i allsvenskan och numera kanske faktiskt har anledning att vara det. Han spelar ju trots allt i ett av Sveriges just nu bästa fotbollslag...

Bor man i Kalmar är det förmodligen svårt att undgå lagkaptenen i stadens allsvenska fotbollslag. Numera är det inte bara Kalmarborna som råkar ut för honom utan nu är det svårt för en sportintresserad svensk att undgå honom. Henrik Rydström syns överallt.

Det räcker inte med att han skriker och hoppar på planen, vilket kan vara väldigt underhållande att titta på. Nu för tiden ska han vara med i alla medier som finns. Sedan ett tag tillbaka bloggar han för Kalmartidningen Barometern, sedan förra veckan bloggar han även för Expressen och sedan idag ligger han i soffan tillsammans med lagkamraten Tobias "Tobinho" Carlsson och kommenterar Champions League för Viasat.

Jag ska inte sticka under stolen med att jag tycker att han kan vara rolig och underhållande men just nu blir jag nästan illamående när jag ser hans ansikte vart jag än vänder mig. Ingen fotboll får jag ha i fred för mr Rydström längre. Möjligtvis om jag enbart ägnar mitt fotbollsintresse åt division ett.

En man som Rydström mår jag bäst av i lagom dos, så snälla låt mig ha någon fotboll för mig själv Henrik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0